CITY advertising ”Hötorget”

Pro et Contra ( )

Fördelar och Nackdelar ( ”Reklam” )

Fria medborgare i fria företag använder sin yttrandefrihet och säger sin åsikt om vad-som-helst t.ex. artikelnummer och varor.

Reklam skapar onödiga behov. Man kan lura unga människor till köp av varor som enligt XOR slår ut FOOD 22. Matpengarna försvinner på fel saker. Priserna är förskräckligt höga i City på färdiga varor. Bra köp ger mentalt friska nöjda kunder. Felaktiga köp ger dålig växelverkan, där medborgarna börjar må extremt dåligt fysiskt och psykiskt.

(Låga priser, alla kan köpa A

<->

höga priser, exklusivt E )

Sveavägen går direkt till highway. Kanske unga bilförare skulle behöva en BASIC KNOWLEDGE om livsfarliga fenomen inom Psykologi innan man sätter sig vid ratten? Reklam kanske inte är så allmän bildande?

Ja och Nej nyanser:

”MAN VET INTE” Kanske finns både bra och mindre, måttligt bra reklam?

Ja, jag tycker jättebra om reklam inom allt från religion, politik till charter resor, mat& dryck, frihandel med varor.

Reklam för alkohol t.ex. Absolut Vodka i franska Vogue Hommes (??) kanske är olämplig för en tonåring, som helt 100% missat lättdryck, läsk, multivitamindryck, Guava, Mango etc. Mat=0 Dryck sehr olämplig! Kräkningar/ vomits från öl /beer kanske minskar om reklamen minskar? Kraftiga kemiska-toxiska berusningseffekter efter 1,5 glas kanske inte är så psykiskt nyttigt innan psykos.

Sport reklam för kläder och skor är kanske bra. Ger värderingar om att unga människor bör vara friska och aktiva. STADIUM Intersport H&M. Alla människor behöver skor och varma kläder i en huvudstad med kallt klimat.

Ja och nej: Jag tar emot reklam men också kastar till Recycling.

All reklam kanske inte går in hos mottagaren, men en delmängd.

Fri reklam i sig är inte livsfarlig såsom papper eller färg bilder på dator skärmar.

Om reklam är bra, är alla handlingar i City bra. (??) Reklam för barn kirurgi kanske skapar funderingar om etik? Realistisk socialreportage om hur mycket skador som uppstår kanske har en anti-reklam effekt; motverkar kastrering, könsbyten, organdonationer, delirium, hypokondria. När kirurgen kommer har mottagaren förhandsinformation. Kroppsvikten minskar.

Reklam för MAT är bra, för att den orsaker fysisk hälsa då maten från ICA, COOP, Hemköp, Prisma, Lidl, McDonalds, MAX är bra. Om man äter ökar kroppsvikten något.

Om man följer reklam snitzlar för anglosaxisk reklam såsom Polo Ralph Lauren, Mulberry är risken hög att dö i förtid av teologiska orsaker. Bättre kanske hade varit att lägga med ett appendix om symbolism och teologisk look som skingrar tankarna hos mottagaren. (Dorothy L. Sayers Mördande Reklam)

Bra handlingar gör att man tjänar pengar. Dåliga handlingar ger sämre ekonomi och bokförd förlust. Att investera ger ekonomisk vinst längre fram. Minus- investeringar kanske inte alla frivilligt önskar delta i.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *